Hoe wordt beeldherkenning in het bedrijfsleven gebruikt?

In de commerciële wereld zijn de belangrijkste toepassingen van beeldherkenning gezichtsherkenning, beveiliging en bewaking, visuele geolokalisatie, objectherkenning, gebaarherkenning, codeherkenning, industriële automatisering, beeldanalyse in de medische wereld en bestuurdersassistentie. Deze AI software toepassingen zorgen voor een revolutie in de bedrijfswereld, in vele sectoren, en hier is hoe:

In e-commerce

Beeldherkenning heeft een hoge vlucht genomen in e-commerce, inclusief zoeken en adverteren. Vandaag de dag gebruiken mobiele applicaties de technologie om specifieke producten te identificeren, waardoor potentiële klanten een meer boeiende ervaring krijgen van de wereld om hen heen. Het geeft een meer interactief beeld van de wereld door alles doorzoekbaar te maken.

Beheer van bedrijfsprocessen

Beeldherkenningstechnologie kan helpen bij het identificatieproces tijdens bedrijfsprocessen. Een voorbeeld hiervan is de vervanging van traditionele ID-kaarten door Face ID. Op de werkplek kan dit worden gebruikt om te bepalen of een persoon toegang krijgt tot officiële werkdocumenten of gewoon om in te checken. Een ander voorbeeld waar beeldherkenning kan worden toegepast voor een efficiënte bedrijfsvoering is in het productieproces. Machines die zijn uitgerust met beeldherkenning kunnen defecte producten in de productiepijplijn automatisch opsporen.

Auto-industrie

Zelfrijdende auto’s zijn de buzz in de auto-industrie en worden al getest in vele delen van de wereld. Deze vooruitgang in de autowereld wordt mogelijk gemaakt door computervisietechnologie die gebruik maakt van AI-beeldherkenning. Computer vision-systemen die worden aangedreven door deep learning worden getraind met behulp van duizenden beelden zoals verkeersborden, paden, bewegende objecten, voertuigen en mensen en worden gevoed aan de neurale netwerken van de systemen. De systemen worden intelligenter naarmate meer trainingsgegevens in het systeem worden ingevoerd en zo wordt autonoom rijden mogelijk gemaakt.

De voordelen van beeldherkenning

Beeldherkenning kan je echt helpen met digitale marketing. Door de programmeerinterface van de toepassing te integreren met jouw op tekst gebaseerde analyseplatforms, kun je visuele inzichten bieden aan jouw klanten zonder de dure productcreatie die gebruikmaakt van logodetectie. Beeldherkenning kan je ook helpen de ROI te bewaken en jouw merk te beschermen. Je zult in staat zijn om bij te houden hoe een sponsoring het doet met beeld- en logodetectie en dit zal je helpen te bepalen hoeveel inkomsten je ervoor terugkrijgt. Daarom is de integratie van een beeldherkenning applicatie programmering interface een gemakkelijke manier om jouw klanten de beste service te geven.

Wanneer je beeldherkenning gebruikt, kun je gemakkelijk digitale informatie omzetten. In tegenstelling tot virtual reality, vervangt beeldherkenning jouw omgeving niet door een digitale, maar voegt het er juist meer aan toe. Bovendien kun je jouw visuele geheugen gemakkelijk organiseren. Beeldherkenningsoftware kan je helpen mentale notities te maken door middel van visuele. Als je een foto neemt, zal de computer vision matchen met de visuele achtergrond informatie, wat betekent dat jeinformatie kunt krijgen over wijnflessen, boeken, DVD’s, en nog veel meer door simpelweg een foto te nemen van hun covers of labels. Wanneer je deze beelden in jouw computer hebt, kun je vervolgens zoeken naar de informatie die ze bevatten, op basis van trefwoorden, locatie enz.

Lees ook: Welke voordelen brengt loodgieten met zich mee?

Reageren is niet mogelijk