Meer leads en conversies in B2B sales

Vroeger was het zo dat je een prospect gewoon koud kon bellen en hem een script kon voorlezen om iets te verkopen. Maar die dagen zijn lang achterwegen. In het internettijdperk zal uw prospect al waarschijnlijk weten over uw bedrijf, en uw producten al onderzocht hebben.

Om een prospect effectief te converteren tot een lead moet je goed aan de slag gaan. Het is niet makkelijk maar zeker mogelijk.

In dit artikel, laten we eens kijken naar 3 tips die een B2B sales team zou moeten gebruiken om succes te garanderen.

Probeer zoveel mogelijk te automatiseren

Alleen al het vertrouwen op CRM-systemen op basis van lijsten, als een manier om het verkoopproces te sturen, is problematisch. Reps moeten handmatig de leads die zij het beste bij hun tijd denken te passen, handmatig aanklikken, handmatig bellen of e-mailen, en dan handmatig invoeren wat er net is gebeurd. Al die toetsenbordactiviteit vreet ernstig aan productieve tijd, om nog maar te zwijgen van het feit dat het vertrouwen op vertegenwoordigers om door een lijst van leads te filteren een suboptimale methode is voor het stellen van prioriteiten.

Automatiseer het verkoopproces door gebruik te maken van sales.rocks – zodat verkopers altijd aan de best mogelijke leads werken. Alles staat klaar en gereed om te gebruiken. En wanneer de eerste oproep is gedaan, wordt de volgende gepland. Software voor verkopers is een eenvoudige manier om de productiviteit van verkopers te verhogen – en dus uw winsten te verhogen.

Probeer het als een oplossing te presenteren

Stop de verkoop van uw product, start de verkoop van oplossingen.
In principe gaat het erom de relatie te begrijpen vanuit het perspectief van de prospect. Stop met het bekijken van wat u verkoopt als een product en begin het te zien als een mogelijke oplossing voor het probleem van een prospect. Zoals hierboven besproken, begint dit met het begrijpen van de pijnpunten van een prospect en het luisteren naar zijn specifieke problemen. Zodra u dit hebt gedaan, kunt u beginnen met het herformuleren van uw product de waarde propositie van uw product, zodat het direct deze problemen aanpakt. Het is misschien nuttig om te onthouden dat een prospect alleen om uw product geeft voor zover het hem of haar ten goede komt.

Ken uw klant

Zoals gezegd, kent de potentiĆ«le klant uw bedrijf waarschijnlijk goed. Ze kunnen uw blog hebben doorgelezen, uw website gekamd hebben of gereageerd hebben op uw aanwezigheid op sociale media – ze hebben in ieder geval hun onderzoek gedaan. Het wordt nu de plicht van de verkoop om het gebaar terug te geven. Inzicht in de situatie, B2B data informatie, problemen en behoeften van uw prospect is een belangrijke stap in het converteren van leads.

De kans is groot dat verkopers niet in staat zullen zijn om een prospect zo grondig te onderzoeken als ze zouden willen, voorafgaand aan de ontdekkingstocht – dat is prima. Zolang ze naar de behoeften van de prospect luisteren, hun aandachtspunten opzoeken en intelligente vragen stellen, zijn ze op de goede weg.

Comments are Disabled