Linkbuilding met directories: de voors en tegens & de juiste strategie

Het bedrijfsleven verandert snel, dankzij de groei en de innovaties van het internet in het afgelopen decennium. Vandaag de dag hebben bedrijven een betaalbare en efficiënte manier om het woord te krijgen over hun diensten door middel van Search Engine Optimization, met het indienen van lijsten als een van de belangrijkste onderdelen.

Hoewel het niet zo krachtig is als in het verleden, kunnen bedrijven met het indienen van een gids nog steeds waarde toevoegen in termen van gericht verkeer en een betere positie op de ranglijst.

Als u relatief nieuw bent in SEO, volgen hier enkele tips voor het creëren van effectieve content en linkbuilding uitbesteden strategieën door het gebruik van directories.

De kracht van directe blootstelling

Eerst en vooral moet u letten op het type directory waar u inhoud indient. Aangezien Google Penguin een ravage heeft aangericht en de kwaliteit van de mappen heeft aangetast, is het mogelijk dat het type dat u in gedachten heeft u niet langer in staat stelt om op de radar van Google te verschijnen.

Er zijn betaalde directories en gratis directories. Veel van de betaalde directories kregen een enorme klap toen Google Penguin begon met het demoten van sites die het beschouwde als spammy link farms.

Wanneer je een directory kiest om gelinkt te worden, probeer dan na te gaan wat de kwaliteit van het verkeer is. Zorg er ook voor dat u nichemappen kiest, of mappen die relevant zijn voor uw site. En voordat u uw keuze van directories waar u uw links plaatst definitief maakt, controleert u hun geschiedenis en gezaghebbende beoordelingen van hun prestaties.

Rang vs. relevantie

Het kiezen van een directory met een hoge pagerank (PR) is nog steeds belangrijk, want dat helpt je om hoger in de zoekresultaten te komen. Echter, als gevolg van recente ontwikkelingen in de zoektechnologie is relevantie belangrijker dan al het andere, als je op zoek bent naar doelgericht verkeer.

Daarom is het belangrijk om de waarde van het plaatsen van content op nichedirectories te herhalen; want hoe hoog de PR van een directory ook is, als u niet de aandacht van het juiste soort klanten of publiek voor uw content of bedrijf krijgt, zijn uw inspanningen verspild.

En er is ook het risico dat u een klap verdient met Google.

Het implementeren van diepe links

Veel newbie-marketeers begaan de fout om alleen naar de homepage van hun site te linken. U wilt echter profiteren van deep linking.

Deep linking verwijst naar het gebruik van specifieke trefwoorden als ankerteksten die gekoppeld zijn aan specifieke pagina’s op uw site die relevant zijn voor die trefwoorden. Dit is belangrijk omdat Google rekening heeft gehouden met variaties. Deep linking helpt ook individuele pagina’s op uw site om hoog te rangschikken in de zoekresultaten.

Conclusie

Hoewel veel van de traditionele middelen van linkbuilding zijn gedevalueerd, zijn er nog steeds enkele voordelen te genieten van het indienen van een map. Kwaliteit en relevantie zijn de sleutel tot het verkrijgen van zeer gericht verkeer dat zich zou kunnen vertalen in betere conversiemogelijkheden voor uw bedrijf.

Lees ook: De voordelen van het doneren aan goede doelen

Comments are Disabled