De voor- en nadelen van eiwitrepen

Het is erg belangrijk om een duidelijk doel te stellen en precies te weten welke eiwitreep voor jou het beste is. Zoals we hebben gezien, kunnen eiwitrepen ook negatieve kanten hebben. Dus, in het geval dat je reep je belangrijkste bron van proteïne is, zoek er dan een met meer proteïne in. Als je het wilt eten voordat je naar bed gaat, vermijd dan zeker suikers! Het tegenovergestelde geldt als je op zoek bent naar brandstof tijdens een moeilijke training, want suiker kan voor die energie boost zorgen. Tot slot gaat het erom de finish te zien, een balans te vinden en vast te stellen wat voor jou het beste werkt.

Voordeel

De eiwitinname

Volgens voedingsdeskundigen is eiwit het belangrijkste ingrediënt in dergelijke voedingsrepen, omdat het de belangrijkste macronutriënt is voor elke persoon die in vorm wil blijven. Eiwit houdt je stofwisselingssnelheid onder controle, helpt bij de opbouw van magere spiermassa en reguleert het hormoon- en verzadigingsniveau.

Het wordt aanbevolen dat mensen die hun verhouding tussen lichaamsvet en spieren willen verbeteren, bij elke maaltijd ongeveer 25 tot 35 gram eiwit consumeren. Als je een van die mensen bent, zijn lichaamsbeweging en hard werken in de sportschool essentiële activiteiten.

Als je bezig bent met het opbouwen van spieren, moet je je eiwitinname opvoeren tot 2 gram per pond lichaamsgewicht, of ongeveer 400 gram als je 200 pond weegt. Zorg er ook voor dat je genoeg pull-ups, push-ups en chin-ups doet om je spiermassa snel op te voeren. Voor sterkere lats, biceps en rugspieren raden wij chin-ups aan, omdat deze de fundamentele massa-opbouwende oefening voor deze spiergroepen zijn.

De nadelen

Hun suiker- en calorie-inname

Niet veel mensen die eiwitrepen consumeren weten dat de meeste eiwitrepen meestal meer dan 30 gram suiker bevatten. Wat calorieën betreft, kunnen bepaalde soorten repen zelfs meer bevatten dan een gewone, in de automaat gekochte reep. Dit is duidelijk niet het beste recept als het gaat om het behoud van een gezond gewicht en het in evenwicht brengen van je lichaamssamenstelling.

De additieven

Naast de suiker en calorieën zijn er enkele eiwitrepen die ook veel moeilijk uit te spreken en in het laboratorium gemaakte levensmiddelen additieven bevatten. Sommige daarvan zijn gedeeltelijk gehydrogeneerde oliën, kunstmatige suikers, kleurstoffen voor levensmiddelen, en hoge-fructose-maïsstroop.

Om deze proteïnerepen te vermijden, moet je op zoek gaan naar alternatieven met een laag suikergehalte, gemaakt van hele ingrediënten. Je kunt ook veganistische eiwitrepen proberen die meestal schoner en gezonder zijn.

Lees ook: Hoe werkt laser graveren?

Comments are Disabled